Sommar må tro?

Tycker bloggen har varit lite tom de senaste dagarna, så dags för ett litet inlägg.

I måndags var hela klassen i Söderåsens nationalpark. Där är verkligen jättevackert just vid det här tiden på året. Speciellt när det är så fint väder som det var då. Vi gick en kort runda i skogen, tecknade lite, sen åt vi. Shiiiiit vad vi åt! Alla hade ju med sig något. Jag fick en macka från Anna, en kycklingkorv och kex från Hanna, pannkaka och rabarber från läraren Inge, kladdakerutor från Elin, kakor från Samira, pizzabulle från Josefine och banan, vndruvor och en drickyourgurt från mig själv... Jag mådde inte bra resten av dagen kan jag säga er! ^^ Vi hann även med lite tävlingar. Mitt lag kom 2:a av 4:a lag. Så inte all för illa faktiskt ;)

Igår lärde Hanna, Anna och jag ut några konstelever några ord på teckenspråk som vi ska ha när vi gör allsång på torsdagen nästa vecka. Lite kul faktiskt om man kan få hela skolan att teckna, även om det kommer bli lite halvdant men så vadå?! :) Efteråt samlades vi i klassrummet och sjöng. Och efter det får vi till Lund för studiebesök på Östervångsskolan, en dövskola. Anna, Hanna och jag körde vilse, men hittade dit tillslut så vi fick se och höra det mesta ändå.

Idag har jag bara haft en mysdag! Gick upp 11, åt en god frukost och sen drog jag ner mamma och hundarna ner till sjön! Hundarna fick bada, och det gjorde även jag. Benen iaf ^^ Fortfarande ganska kallt, men inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Efter badandet tog mamma ocg oss varsen kaffe och satte oss i solen. När kaffet var uppdrucket ställde jag mig i duschen, klädde på mig och for till Hässleholm. Gick runt i stan som vanlig och blev bjuden en god kycklingtallrik ^^ Mjam!  Nej nu pallar jag inte mer... Bilder från måndags kommer väl, när jag orkar ta in kameran från bilen...

/ sanne andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback