Nostalgi: Studenten.

Det är 2 år och 3 dagar sen jag gick ut skolan i Klippan. Den 12 juni 2009. Det regnade den dagen. Mycket. Inte så det öste ner, men ändå så det förstörde njutningen av att vara student.
Om jag bara fick beskriva dagen med ett ord så hade det inte varit underbart eller fantastiskt. Inte ens skönt. Snarare något i stil med "fan, helvetes skit!" Det regnade, jag hade sönder mitt champangeglas redan i klassrummet, bara för jag skulle slänga benen över bänken (som jag alltid har gjort, och fortfarande gör, men då brukar det ju inte finnas ett vackert champangeglas på bordet), Nikuu lämnade mig, jag tappade bort min syster som skulle köra mig genom stan, regnet förstörde min skylt och jag var blöt. Jag var arg och ledsen och ville inte alls fira vidare. Men efter några tårar och en stund under fönen där hemma kändes allt mycket bättre. Maten var perfekt, de flesta jag älskar var där. Jag fick min underbara ring (som jag tyvärr inte kunde använda på 2 månader för först var den förliten och sen förstor, vilket hevete det var med den ringen...) Efter maten och presentöppnandet körde Robban mig till Cc och där blev jag på mycket bättre humör! Jag åt igen, jag drack mer och vi spelade och hoppade som när vi var små. Haha. Det blev utgång i Helsingborg och vi firade med Parre, Ida och Jasse. Vi gick runt till varje ställe vi kunde komma in på. Tror vid 5 på morgonen gjorde det ont i fötterna på oss. Cc och jag hade nog tappat bort de andra så vi mötte upp Henna, Shille och en annan och tog svart taxi till Ramlösa där vi fixat sovplatser. På morgonen åkte vi hem, lagom sletna.

Nej, min student kanske inte var det perfekta. Men jag var glad att jag klarade gymnasiet. Minns hur trött jag var på skolan efter kämpat med att få upp mina betyg i 9:an. Ville aldrig mer höra ordet lektion och tog ett sabbats år. Nu är jag tillbaka i skolbänken och ångrar mig inte en minut! Skolan kanske är jobbig och ibland känns det lönlöst, men man måste fokusera på det positiva! Jag har träffat de mest fantastiska människorna i skolan. Speciellt min Nikuu och självklart min älskling <3




/ sanne andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback