Perfection.

Haft en perfekt söndag. Indeed! Vaknade halv 10 och låg kvar där en halvtimme för att morna mig. Sen gick jag upp till ett framdukat frukostbord. Drack gott te med en macka till. Därefter gick jag upp, tog på mig kläder och drog ut mamma ut i skogen tillsammans med Ozz och Shiva. Solen värmde sådär vårigt och snön glittrade. Vi gick vilse och vi gick omvägar men ingen av oss klagade. Det var så underbart att bara vara ute och gå och se hundarna springa rundor. Vi hittade älgspår och Ozz åt älgbajs. Gottigottgott. Alltså kan vi konstatra att vi har älgar i skogen! Som vi inte redan visste det, höhö. När vi kom in drack vi kaffe och åt en hemmagjord sockerbulle med vaniljkräm i. GOTT. Men kom fram till att jag inte kan dricka kaffe. Det gör för ont för att riskera. Gud vad gott det var ändå. Har inte druckit på 5-6 veckor. Sen satte jag mig vid datorn, bara för att inse att jag inte vill sitta vid datorn! Så jag tog mig minsjäl en runda till i det underbara vädret! Eller en runda, snarare en powerwalk. Jäklans skönt att känna att man faktiskt rör sig och inte släpar fötterna efter sig. När jag kom in tittade jag lite på handbollen och sen hoppade jag in i duschen. Varm, lång, tvålig dusch. Härligt! Ja... Sen blev det mat. Och jag började skratta när jag tittade ner på min tallrik. En liiiten potatis, en liiiten bit kött, två bitar morötter, tre bitar ättiksgurka och en liten kladd sås. Fan inte lönt att skita ner tallriken som vi brukar säga i vår familj. Men ska säga er efter halva måltiden var jag mätt! Som vanligt tvingar jag i mig resten. Blev väl inte riktigt lika dålig som jag blev igår, men jag känner ändå att jag åt för mycket. Längtar till jag kan äta normalt igen! Älskar mat! Vill aldrig sluta äta. Jäklar vilket inlägg. Får avrunda med att jag är riktigt nöjd med mitt arbete om kognitiv beteendeterapi på teckenspråk. Hoppas mina lärare också tycker det blir bra!

Trevlig fortsättning på söndagen!

/ sanne andersson

Kommentarer
Postat av: Ida Petterson

kan du inte äta pga katarren??:O :(



Hoppas du kan äta lite hos mig iaf.. :D tre rätters...

2011-01-31 @ 21:12:00
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback