No suga' honey.

Jag är så jäklans stolt över mig själv! Var ju på bio igår och självklart ska man få unna sig lite godis när man tittar på bio, så jag köpte en liten påse fruxos (eller vad de heter, svingoda iaf). När filmen är slut inser jag att jag inte ens öppnat min påse så istället slänger jag in den i handbagaget i bilen - där jag har ytterligare en påse godis jag inte har öppnat! Och jag är inte det minsta sugen. Visst, jag äter fortfarande lite av vana. Finns det där mitt under näsan är det svårt att låta bli, sugen eller inte. Som jag nämt tidigare är det skönt att kunna gå förbi godiset i affären utan att ens bli frestad.

Tänk, jag har velat dra ner mitt sockerintag i fler år och (tänka sig) tack vare magkatarren har jag lyckats. Jag säger inte att smärtan var värd det, för det var det verkligen inte. Men nu så här i efterhand är det megaskönt. Ska försöka att aldrig falla för sånt skräp igen. Visst, unna sig. Inte inte bli beroende. Jag har vunnit! Jag har inga fler beroende, YES!


Sanne 1 - Godis 0

/ sanne andersson.

Kommentarer
Postat av: Ida

haha bra jobbat gumman!! ;) kan det inte gå lika bra för mina beroende?? Pepsin ex...

2011-02-17 @ 21:11:55
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Blö, avis! Vill också bli av med mina beroende!

2011-02-18 @ 10:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback