"Det kommer bli bra!"

Har varit lite nedstämd de här sista dagarna. Har nog varit lite för optimistisk när det gäller jobb. "Men det finns ju massa jobb"; "Jag har en känsla att jag får detta jobbet". Klart man ska vara positvit, men i långa loppet blir man nedstämd. Då är det bra att ha mamma nära till hands. Även om hon kan säga den tuffa sanningen som man inte vill höra, så låter det ju ändå så bra. Och med de där sista orden; "Det kommer bli bra!" För visst kommer det bli bra! Det blir alltid bra, allting blir bra. Kanske inte som man ville, men så småning om blir det ändå bra.

Imorgon börjars mer arbetssökande. Kanske jag inte hittar något, kanske jag gör. Jag får helt enkelt acceptera att det inte är så himla lätt att hitta jobb. Vi är ju ändå i en ekonomisk svaka, men vi är ju också på väg upp. Nog allt får och ska man vara lite optimistisk under sådana här perioder. För som ni vet, "det kommer bli bra!"

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback