Jag lever!!

Känns så där överdrivet länge sen jag skrev sist, och efter som pojkvännen är ute i detta iskalla vädret (!) och delar reklam så ska jag välsigna er med ett inlägg.

På tal om välsigna. Igår följde jag med Alin, Adrian, Adrian och Alexandra till kyrkan. Pingstkyrkan. Till en rumänsk församling. Jag kände mig inte hemma... Eller, jo på sätt och vis för alla är vekligen jättesnälla och vissa har jag nu träffat några gånger. Det som kändes konstigast var att jag fick använda tolk! Och eftersom jag själv utbildar mig till tolk tycker jag självklart det var intressant men också väldigt jobbigt. Nu förstår jag på sätt och vis hur döva känner sig som behöver tolk. Det var svårt att hålla en röd tråd och ibland blev det bara nåfra få ord. Men skönt var det iaf att jag slapp sitta där som en idiot och inte förstå varför folk skattade. Okej jag skrattade flera sekunder efter de men ändå! HAHA.

Orsaken till varför jag inte har skrivit är för min dator har kraschat och när jag jag varit här i Hästveda så har jag inte haft tid, lust eller möjlighet.

Häromdagen firade jag och min älskling 9 månader tillsammans! Helt overkligt. Och självklart skämde vi bort varandra med presenter. Jag fick blommor och en parfym som luktar helt underbart! Dagen efter fick jag även världens mysigaste tumvantar ^^ Av mig fick han ett silverarmband som jag senare ska gravera; ska bara komma på vad. Har många förslag nu!

Nej nu får det räcka! har en läxa att avklara och en stor, äcklig hög med disk väntar på mig just i detta nu och lär inte försvinna av sig själv! PUST!

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback