Circel of life.

Hade besök idag. I skolan. En afrikan. Vi kan kalla honom Dumbo, för det lät som han sa det. Dumbo spelade trummor för oss, samtidigt som vi tecknade En värld full av liv. Grymt blev det. Inte riktigt rätt dock. Dumbo var så full av energi så tempot blev alldeles för snabbt, men ändå. På fikan spelade Dumbo och vi dansade. Vi såg nog ut som galna apor. Tror jag. Ganska säker på att vi såg ut som galna apor, men det var verkligen kul!

När fikan var slut och vi gick tillbaka till vår byggnad så fick vi inte gå in för det luktade rök. Det var något konstigt som hade hänt. Vi vet inte vad. Men... hela skolan stod inte i lågor, som många sjöng. Klassiker dock. Vem sjunger inte det när brandlarmet går. "Hela skolan står i lågor, hoppas hela skiten brinner opp". Jaja, resten av lektionen höll vi i aulan. Satt och teckna. Hade allmänt trevligt.

Efter skolan körde jag till Eko. Skulle kolla om täckena till hundarna kommit. Men ikke. Får vänta minst en vecka till. Blä. Men fick hem tre olika strumpbyxor från Pierre Robert, dem absolut bästa. Och sen köpte jag chips, för första gången sen... ever typ. Blev faktiskt lite sugen på chips och dippa. Och sen köpte jag två nya bollar till Ozz. När jag kom hem så såg han dem direkt och vägrade ha sin gamla boll. Ville ha den nya. Han är som ett barn den hunden alltså! Min lilla bebis.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback