Mästerkocken.

Idag lagade jag kinagryta och den blev såååå god. Börjar faktiskt bli riktigt duktig i köket! Mästerkocken - det är jag det! Okej då, jag är inte bra på att värma färdig lagad tomatsoppa, men jag har faktiskt fått medhåll att när det ryker så SKA det vara varmt. Det var något fel på soppan skulle jag gissa på x)

För tre personer blir det

400 g grytbitar (fläsk)
margarin till stekning
2 msk honung
3 msk soya
nästan en flaska matlagningsvin
1 röd paprika
1-2 vitlöksklyftor
en liten burk krossad annanas

Stek grytbitarna i margarin och 2 msk honung på något lägre temperatur. Stek väl så att köttet inte blir segt. Häll i soyan så köttet får en mörk färg och häll sedan i lite av vinet. häll i paprikan, vitlöken och annanasen och börja smaka av. Häll i mer vin om det behövs efter hand. Låt det småputtra så smaken sätter sig-

Severas med jasminris.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback