Övningskör!




Äntligen, äntligen har jag börjat övningsköra. Malin växte mig halv 12 och frågade om jag skulle köra nu eftersom Daniel skulle till jobbet vid ett. Självklart skulle jag det så det var bara att stiga upp och ut. Vi tog golfen, eftersom den är lagom till en nybörjare som mig, men när vi kom till statiol, bara några meter fråg tegelskolan där jag skulle köra, kördes kopplingen i botten. Bra bilförare som Daniel är fick han igång bilen så vi kunde köra hem. Vi bytade till forden, vilket är en jättekombi. Men när jag väl satte mig i den kändes den inte så stor.
Själva körningen gick väl okej. Nybörjare som jag är tryckte jag lite för mycket på gasen så motorn gick upp en 3000 varv och jag fick smått panik. Och när jag får panik så skrattar jag. Så jag skrattade började om och då gick det lite bättre. Körde några varv och fick testa bromsa, koppla och backa. Jag gillade inte att backa så jag tänker vänta med det till jag är säker med gasen. Som sagt, forden är stor och jag vill INTE krocka.
Ja, vi kom hem levande, så jag antar att jag inte är helt misslyckad :)

/ sanne andersson.

Kommentarer
Postat av: pogie

då får man se sig för extra när man är ute ;D

2009-02-02 @ 10:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback