Mardröm, igen.

Måste berätta om drömmen jag hade i går natt. Ni kanske kommer ihåg den andra drömmen jag hade? Om pojken som var... ett monster kanske? Vad vet jag. Iaf, så hade jag ännu en mardröm som gick så här:

Ett par skulle gifta sig i en väldigt gammal kyrka, när det var väldigt mörkt ute ( tror jag det var ). Brudparet ståd på altaren tillsammans då prästen skulle förklara dem till man och hustru. Plötsligt ( jag vet inte hur de dök upp ) visade sig ett annat bröllopspar, men inte ett vanligt bröllopspar - utan två skelett. De var självklart inte vid liv, utan de bara stod där. Då började prästen berätta om det här paret; om en olycklig berättelse. Han berättade också att man kunde väcka dessa till liv över en natt ( tydligen var det e speciellt natt och det var just denna ). Det generösa brudparet - som förövrigt inte officiellt blivit förklarade till man och hustru lät väcka de döda till liv så de skulle få ha sin bröllopsnatt de hade gått miste om ( så som jag tolkade det, drömmar är komplicerade ). Plötsligt stod brudparet där, livslevade och själalyckliga. Det hade sin bröllopsnatt och det var dags att åter bli till två skelett. ( Jag tror de hade upplevt sin bröllopsnatt genom det nya brudparet. ) Men när brudparets själar skulle återgå så hände någon som inte borde hända. Brudgumen gjorde som det var menat, men bruden var inte nöjd, utan stannade i den nya brudens kropp. Den nya brudgumen blev förskräck och började springa ut från kyrkan och in mot byn där det hölls en stor fest. Men bruden förföljde honom ( jag vet inte varför, hennes man var ju tillbaka ). 

Tyvärr vaknade jag innan jag visste vad som hände. Som vanligt! 

/ sanne andersson

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fy vad läskigt :S Ibland undrar jag om drömmer försöker säga någonting....

2008-11-14 @ 09:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback