"Sjukhus".

Idag upptäckte jag hur mycket jag avskyr ordet sjukhus. Varje gång jag hör någon säga det eller jag säger det själv så knyter det sig i magen på mig och jag blir alldeles yr och illamående. Att jag inte gillar sjukhus kanske man kan förstå, vi har ju pappa, farfar och alla gånger jag brytit nyckelbenen, men att ETT ord jag göra det intrycket på en. Jag fattar inte. Kommer ihåg en viss dag när jag gick in i skolan. Tror det var i slutet av tvåan, eller kanske i början i trean, what ever. Men så gick jag in i skolan och fick en riktig weird feeling. Det enda jag jag såg och kände var sjukhus. Det randiga golvet, tystheten och lukten från kafeterian. Mådde riktigt dåligt då och ville bara hem. Efter lektionen var dock känslan borta. En annan ska jag kommer på när jag sitter här är sist jag bröt mitt nyckelben. Jag hade voltat med cyklen och brötit nyckelbenet för femte gången. Men så cyklade jag hem, tog två panodil och mammas skjorta och gick och la mig. Nästa dag gick jag till skolan, utan värktablett och utan bandage. Jag hatar sjukhus så mycket att jag struntade att åka in. Jag jag kanske sjukhusfobi? :O

Så om ni en dag frågar mig om jag vill följa med till ett sjukhus, eller ens om ni vill se någon sjukhusserie, gör inte det ^^ Om det inte är en komedi, för det älskar jag x) HAHA.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback