Nostalgi - Hyllinge i unga år.

Hyllingebo. F.d. Hyllingebo menar jag. Från den platsen har jag antagligen flest minnen. Flest lyckliga minnen iaf. Trost att jag var väldigt liten kan jag minnas hur lycklig min familj var tillsammans. Jag minns lördagfrukostarna (smått), jag minns hur pappa nattade Robban och mig och sjöng trollmor med sin hemska, hemska, underbara stämma och fick oss att kikna av skratt! Jag minns en speciell jul. Jag var jätterädd för tomten, men när jag fick den där underbara fårskinnsfällen släppte all rädsla. Jag minns också en kväll. Vi bakade med mamma. Det åskade och blixtade ute och mamma skulle iväg och jobba. Jag var så rädd för hennes skull. Pappa sa att hon var trygg i bilen. Däcken skyddade henne. I flera år efter det drömde jag mardrömmar och åska och blixtrar. Ett helt fotbollslag blev anfallna, men det fanns massa däck där som de kunde gömma sig i. Men de som inte hann blev träffade och dog... Som tur är känner jag ingen rädsla för åska och blixtar längre, utan tycker bara det är mysigt :) Sista minnet jag kan komma på rent spontan handlar självklart om Robban! Vi var bästa vänner men minns en gång jag var riktigt arg på honom! Han hade stökat ner vårt rum med sitt lego och vi skulle städa. Men han gjorde inget och jag fick göra allt. Tack vare hans älskade lego och jag ett fett ärr på hakan! Tack och lov minns jag inte den händelsen ^^ Men kanske därför jag mår illa när jag ser blod? Hmm...

Nu hade det passat bra med en bild när jag var liten... men men scanner är fortfarande hos Malin. Och jag tvivlar på att det funkar. Och det funkar ju verkligen inte på min datorn :P Kanske kan fota nån bild istället? :) Ska se om det går.

/ sanne andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback