Fin dag.

Tycker vi hoppar över hela skoldagsberättelsen och går direkt till vad jag gjorde efter skolan. Börjar tröttna på att skriva om skolan, inte allt i mitt liv ^^

Okej. Körde från skolan, direkt till stan. Lyckades fickparkera (klapp på axeln). Detta har jag gjort 2 gånger sen jag fick mitt körkort för över 1½ år sen. En gång satt mamma i bilen och sa vad och hur jag skulle köra och andra gången klarade jag det iofs själv, men det blev inte så jättebra. Nej! Nu kom jag på en till! Med Hanna. Skiiiit... Halva bilen stod i rutan, halva utanför... Det värsta va att jag sket i det och gick in och handla godis ^^ Det var på kvällen så nästan inga bilar fanns i sikte ändå. Och nu tappade jag tråden. Okej. Iaf. Jag gjorde en helt perfekt fickparkering! End of story. Efter den perfekta fickparkeringen (haha, jag var tvungen!) gick jag in på ett solarium för att sola. Så jäkla skönt, hjälper verkligen mot ömma ryggar. Plus att man blir lite brun, det är väl inte fel? :)

Efter solningen körde jag till godishuset för att köpa godis till mamma. Har hon inte världens bästa dotter? Nästan varje gång jag ska lämna henne över helgen brukar jag köpa hem något gott till henne. Ibland en liten påse för 5 kr och ibland, som idag, en stor påse för 70. Haha, ooops. Jag som skulle spara pengar :P Men tycker faktiskt man ska slösa lite pengar på sin mamma, speciellt om man har världens bästa, som jag :)

När jag kom hem drog jag på mig träningskläderna och sprang min runda. Förr tog det mellan 25-30 minuter att springa rundan, men nu tar det bara 20, så får ta och förlänga den lite när det har torkat upp i skogen. Ganska lerigt där nu. Tyvärr finns inga bra, lagom långa rundor på detta ställe. Konstigt med tanke på att Skåneleden går här. Men just här är leden igenväxt och det e omöjligt att springa utan att bli vilse. Får se om jag kan ge mig iväg och utforska skogen till sommaren. Det ska finnas en väg ner till Lerjevallen, mitt favoritbadställe. Som sagt, får bli en upptäksfärd i sommar :)

Nej nu måste jag återgå till pluggandet. Har en helt del att plugga in ser jag nu... Öh. tar aldrig sluuut! Låt det bli Hamburg nu :)

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback