Galet vuxen.

Man är galet vuxen när man ringer försäkringskassan och banken på en och samma dag. Först ringde jag till försäkringskassa och frågade hur det kunde komma sig att mina pengar inte kommit in på kontot. Då visar det sig att de satt in det på fel konto! Hur de nu lyckats med det, eftersom de aldrig frågat om mitt kontonummer. Jag misstänkte att de kanske satts in på mitt gamla konto som ska vara avslutat, så jag ringde helt enkelt banken och frågade om det var möjligt att pengarna kunde finnas där, men de sa att det var omöjligt. Så jag tackade för mig och nu har jag skickat en blankett till försäkringskassan med mitt nya nummer. Ja, en galet vuxen dag.

Ännu mer vuxet blev det när jag och Hanna klippte oss hos frisören. Lugg blev det. Men jag är inte säker på att jag tycker om det. Jag passar nog i det men... äsch jag får avgöra det imorgon efter en dusch. Mitt hår blev megaplatt av den där produkten de satte i håret. Sen blev jag väldigt vuxen när jag fick betala 410 spänn! Jaja... jag förtjänade en ordentlig klippning.

Sen blev Hanna och jag lite barnsliga på bussen. När vi skrattade med ( ja, jag höllt på att skriva åt, men det vore under vår värdighet) en söt liten bebis som fick det här: X| - ansiktsuttrycket varje gång solen stack henne i ögonen. Sen blev vi ännu lite mer barnsliga när vi köpte Ballerina Kladdkaka på netto. Men när vi kom hem blev vi vuxna igen och drack kaffe till kakan.

Sen körde jag hem och då blev jag ett litet barn igen när jag trampade på gasen och bilen sa WROOOOM! Eller blev jag kanske lite manlig? För män gillar när bilarna säger WROOOOOM! Så var det nog. Så var det nog.

/ sanne andersson.

Kommentarer
Postat av: Ida

Visa bild! (A)

2010-03-05 @ 12:42:51
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Ida

har alltid älskat queen <3

2010-03-07 @ 20:27:08
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Hanna

WROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!!!

2010-03-08 @ 20:02:13
URL: http://cyniskjavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback