Free fallin'.

Känner mig förvirrad. Jag vet varken ut eller in. Jag vet inte ens varför jag är förvirrad. Nästan som det känns rätt att vara förvirrad. Kan det vara julen tro? Förr älskade jag julen. Jag räknade ner varje dag. Jag pyntade med omsorg och kärlek. Idag slänger jag upp det gamla skrället till gran och bakar ut pepparkakorna så fort jag kan. Nuförtiden känns julen för kommersiell. Allt handlar om klappar och en viss musik och en viss mat. För en jul skulle jag vilja ändra på allt! Ta bort allt traditionella, förnya. Bara för att. Jag är ju ändå en "bara-för-att-människa".

Fick nyss en god jul-hälsning och insåg att jag nog ändå inte velat ändra på det. Fick även ett kort från mina före detta underbara grannar. Visst är sånt härligt? Visa att man tänker på folk som man kanske inte tänker på varje dag? I år har jag dock inte skickat några julkort. Mina vänner har flyttat runt en massa och jag har noll koll på deras adresser. Nästa år kanske?

/ sanne andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback