Favorit i repris.

Putte visar sitt nya hem för några av sina vänner. "Jag har inrett det helt efter eget huvud." "Ja, det verkar lite tomt."




Det har regnat kraftigt i fjorton dagar, och en utav sommargästerna på pensionatet meddelar värdinnan att han tänker resa hem. "Men trivs ni inte här," frågar värdinnan. "Jovisst, men det regnar billigare hemma hos mig i stan."





De satt där med kvällstidningarna och fru Olsson sa: "Här står det att en karl fått fängelse för att han kört bil trots att han hade över två promille i blodet." "Han kan ju inte vara riktigt klok, han skulle druckit brännvin i stället, promille är ju livsfarligt."




"Nå, Pelle, kan du räkna till tio?" "Ja magistern, ett, två, tre, fyra, fem, sju, åtta, nio, tio!" "Nja, det var ju inte riktigt bra. Du glömde ju en siffra!" "Jo, jag vet, men mamma har sagt att jag inte får säga det ordet."




"Har du hört vilken otur Jonas har haft?" "Nej, vad då?" "Han har stuckit med min fru."




Chefen till den anställde: "Hör nu Svensson, är det ni eller jag som är en idiot?" "Det vet jag inte, men jag utgår ifrån att firman inte skulle ha någon användning för mig om det var jag."




"I tjugo år," sa mannen i baren vemodigt, "var jag och min fru fullkomligt lyckliga." "Vad hände sen?" frågade bartendern. "Vi träffades."





Gråtande pojke till damen: "Hur gick det min lille vän?" "Jag slog mig på ändan." "Det heter inte ända det heter bak." "Vart bor du då?" "På andra baken av stan."




Du är så hjulbent, att en gris kan springa mellan benen på dig." "Ja, men spring då."




Läraren: "När använder man förkortningen osv?" Eleven: "När man ska få folk att tro att man kan komma med fler exempel än vad man egentligen kan."


Över ett år har gått och de är lika roliga ^^

/ sanne andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback