Brända pepparkakor och goda lussekatter.

Igår va Cicci och Parre här och baka. Vi började göra lussedegen först och lät den sedan jäsa. Sedan gick jag till Gun för att hämta pepparkaksformar, vilket tog över 20 min för hon ville visa mig runt och berätta gamla historier, ja ni vet sånt äldre folk gör. Iaf fick jag säga att degen var klart och jag var tvungen att röra mig hemåt. När jag var hemma igen satte vi igång och kavla ut pepparkaksdegen och tryckte ut formarna och la sedan in dem i ugnen. Sen började vi på lussekatterna och våra käfar glappade som fan så vi glömde bort pepparkakorna! Alla pepparkakor förutom Parres hjärtan blev brända. Aja. Lussekatterna lyckades vi med och de blev jättegoda! Mums. Även lilla Jasmine fick en egen lussekatt. Hihi.

Ja, vi hade en jättetrevlig stund men massa snack och lussekatter :)

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback