Ledsagning.

Igår hade jag mitt första riktiga ledsagningsuppdrag! Inser ni stoltheten jag känner i mig just nu! FSDB - Förbundet Sveriges Dovblinda har ett samarbete med tolk3 och tolk4 (ingen från 4:an följde med dock) och ibland även en tvåa får följa med och denna gång hade jag äran att följa med! Det innebär en buss resa över till Tysklands Bordershop där FSDBs medlemmar får handla på sig sprit och godis. Och vårt jobb är att ledsaga och prata en jävla massa! "Till höger har du Absolut" "Nu ska du svänga lite åt vänster" "Nu kommer några från vårt gäng här" "Här sitter Eva och Konrad".... Osv. Har nog aldrig pratat så mkt i hela mitt liv på en dag! HAHAH! Men hade jättetrevligt! Synd bara att jag själv inte fick handla någon sprit ;) Ingår ju inte i jobbet precis. Iaf va det helt underbart och ser framemot nästa resa! Även om man i slutet är så trött i huvudet, kroppen och munnen, men det är så värt det när man ser hur glada de blir så är det värt det!

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback