Kyckling och fotboll.

Riktigt klashig rubrik va? Men det är vad gårkvällen innehöll.

Hade varit ganska duktig på dagen. Läst min tråkiga bok Kallocain, diskat och torkat av köket fleeera gånger. Torkat av skrivbordet i vårt rum och även fönsterkarmen. Dammsuga kunde jag inte göra för den är paj. Inte torka golvet heller för vi har ingen spann. Ha.

Sen började jag smått med maten. Gjorde chili-och vitlöksmarinerade kycklingklubbor med klyftpotatis och bearnaisås. Och det blev svingott!! Jag är grym! ;D Skinnet blir ju så jäkla gott med alla kryddor, mums! Längtar till vi har ett kök hemma! Ska verkligen sätta mig in mer i mammas matlagning.

Sen var det dags för fotboll! Älskling åkte först, hans bror spelade så de skulle vara där innan. Sen kom Alexandra upp hit och vi fixade oss lite, snackade och så, sen åkte vi också för att se på fotboll. Och det var inga speciellt bra matcher... I början var jag lite seg och så, men i slutet blev jag lite mer pep. Speciellt när Alins bror Adrian gjorde mål. Slutade med 3-0 till Adrians lag. halv 12 på natten (!) åkte vi hem. Satte igång en film, åt godis och mös! Orkade bara se halva filmen, sen somnade jag sött.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback