Yllan, Kristianstad.

Idag har jag och min klass uppträtt på Yllan i Kristianstad. Vi hade valt en melodifestival melody, vilket innebär att det är massa låtar ihopklippta till ett. Där finns låtar från 60-talet (?) och fram till 2000. Allså ganska mkt Carola, Abba, lite Arja, Herms... You name it. Vi brukar normal teckna i kör, men denna gången körde vi solon. Jag tecknade till en gammal låt, Dina bröst är som svalor som häckar. Ganska rolig att göra faktisk ^^ Sen fick jag Vem e du, vem e jag och tillslut Mitt i ett äventyr, vilken var min favorit! Som avslut sjöng alla Waterloo. Mats har filmat, så hoppas vi får se det snart och att vi får en egen skiva på det! :) Tror inte jag får lägga upp det på bloggen, men kan visa för de som vill se. Men som sagt, det är om jag får en skiva.

Hur som helst. Tycker vi gjorde jättebra ifrån oss, mer eller mindre. Det är synd att alla inte är lika engarerade, för det syns även om man inte förstår ett tecken! Det gäller att ha power när man gör uppträden tycker jag :) Men men, vi alla är olika, så e det.

Avslutar med: Tack klassen för en bra dag! :D

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback