Stockholm - dag 3.

Dag tre var en ganska så jobbig dag med två studiebesök. Först på Åsbacka skolan, en skola för döva med andra handikapp. Väldigt mysig skola och jag blev faktiskt lite avundsjuk! Haha, tänk att ha en sån fin skola när man växte upp! Förutom att gå runt på skolan fick vi se en film några av barnen gjort; Pettson och Findus. Åååh, va söta de va! Sen kom en pojke in och ville titta och även världens sötaste lilla flicka som ville viska hemligheter i våra öron och när hon skulle säga hej då sa hon det till var och en. Normalt sätt är jag lite rädd för såna barn, för de är så oberäknliga, men måste erkänna att mitt hjärta smälte lite där ^^

Nästa studiebesök var på ett ställe som heter SignCare som jobbar med bland annat personlig assistans och hustjänser. Inte så mycket att säga om det, satt mest och lyssnade.

Efter det studiebesöket var det raka spåret till vandrarhemmet och duschen och därefter sängen. Var helt utmattad! Hanna och jag köpte lite att äta i affären och åt det i sängen. Mys. Orkade inte äta ute.

På kvällen blev det lekar. Först skulle vi tafsa på varandra, HAHA. En fick en ögonbindel och den andra fick massa klädnypor som sattes på kroppen. Och så skulle man hitta de. Riktigt kul faktiskt! Nästa lek var inte riktigt så rolig. Alla fick ögonbindel sen skulle vi hålla varandra på axlarna och bilda en lång kö sen skulle man gå. Tråkigt. Men ändå! Efter lekarna blev det Alias med några tjejer. Mitt lag vann ;) HAHA. När leken var slut sa vi god natt.

Dag tre det där ja.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback