Status.

Några har tydligen blivit imponerade av mina tunnbrödskorgar jag hade till min födelsedagsmiddag! Vad glad jag blir! Men faktum är att de att superenkla att göra. Jag köpte vanligt tunnbröd, tog ett lagom stort fat som form och skar ut. Sen kokade jag vatten i en kastrull, la ett galler ovanpå och sedan ett bröd ovanpå det. Lät det ligga där så det var lagom mjukt att lägga över ett glas. Sen tog jag ett gummiband runt om så formen höll sig. Sen får det stelna i några timmar. Klart! Fyllning får man ju ha lite vad man själv tycker om. Jag hade laxröra. Kallt rökt lax (kan även använda varm rökt), creme fraiche, rödlök, dill och citronsaft. Salt och peppar of course. Det var nog allt. Men som sagt, man tar vad man tycker om. Är man riktigt lat kan man ju köpa färdiga röror, men det är inte lika goda som de man gör själv.


Svingott och superenkelt!

(Och Ida; jag tror det var fruktsoda, haha ^^)

/ sanne andersson.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack för informationen;) Jag måste prova detta sj någon gång.. fast med räkröra.... mm;)



Tror också det var fruktsoda.. ^

2011-03-04 @ 09:13:32
URL: http://matblomman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback