Snö? Du skojar!

Vaknade ganska sent idag och jag fick mig en rejäl chock när jag tittade ut genom fönstret att träden var vita. VITA?! Mer snö? Vafan?! Det är det sista jag vill, mer snö... Moder jord mste ju skoja med oss. Eller börjar hon bli gammal och senil som har misstagit Skåne för Norrland eller något. Jag som hade planerat en lång skön runda i min ensamhet. Men snön tog bort den lusten och istället bölade jag till Marely and me med mamma.

Men annars har ju denna dagen varit positiv! Kan ge glada besked att min medicin fungerar skitbra! Känner nästan inget längre. Illamåendet finns kvar, men har faktiskt lyckats äta relativ bra idag. Läsk och kaffe fungerar dock inte. Drack två klunkar Cola nyss och ville bara spy efteråt. Men annars liksom, väldigt bra. Kanske slipper åka till sjukhus! Hoppas.

Just nu har vi gäster. Satt ett tag med dem men när de började prata om rotavdrag och bedrägeri gick jag. Det var inget kul alls. Känner väl inte direkt att vara social bara för att det ska så va'. Inte för det är roligare här men jag slipper iaf tråkiga samtalsämnen, haha. Här uppe kan jag lyssna på härlig gammal svensk musik. Finns bara ett ord som passar in här - nostalgi! Oh Boy, Oh Boy, Oh Boy säger jag bara! Härliga minnen ploppar upp i huvudet för varje låt. Härligt!


Här är ju några bilder som också säger nostalgi. Några av sakerna här bland det dyrbaraste jag äger. Faktiskt :)

/ sanne andersson.

Kommentarer
Postat av: Ida Petterson

Älgen! <3

2011-01-16 @ 16:16:57
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback