La Chef.

Idag har jag agerat kock! Ovanligt, otroligt, sant. Blev potatisgratäng, kycklingfilé och rödvinsås. Mamma gjorde dock potatisgratängen, cuz lets face it, ingen gör godare potatisgratäng än hon. Och rödvinsåsen gjorde jag på pulver så jag fuskade ganska mycket. Bara att inse att jag inte är född i köket. Men har faktiskt börjat planera in en födelsedagsmiddag som kommer slå alla med häpnad, vänta bara! Svårt att komma på en bra förrätt bara. Den karamellen får jag suga på ett tag.

Hänt mer idag? Jag ute och gick en runda med mammas vovve. Skönt att gå med en hund som kan gå fot! Något Ozzy aldrig kommer lära sig. Honom går jag löst med så ofta jag kan. Ozzy+Sanne+koppel=inte sant! Ja, annars har jag suttit här. Fast. Klistrad. Fastklistrad. Här. Framför datorn.

NEEJ! Min bil. Sönder. Toppackningen. Inte klar. Inte påbörjad. Ingen bil. Fan. Fan! När klar? Vet inte. Hoppas jag kan låna Kjells bil. Annars, hur kommer jag till skolan? Liksom. Då har jag bil måndag-torsdag iaf. Bra. Om jag har. Bil. Hej då!

/ sanne andersson.

Kommentarer
Postat av: Ida Petterson

tre rätterts?? mmmm spännande!

2011-01-06 @ 10:48:08
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback