Födelsedagsmiddag.

I lördags smällde det, det var dags för min efterlängtade födelsedagsmiddag som jag har planerat i flera veckor!

Dagen började på topp med strålande solsken. Fick en sån energikick att jag sprang en runda. Efter rundan började jag laga maten. Kan lägga upp recept på det senare. Visar i bilder istället vad jag bjöd på. Inget avancerat var det, men grymt gott!

Efter att nästan all mat var klar körde jag och hämtade upp mina underbara vänner :) Mina turister. Självklart stod de på perrongen med systemkameran i högsta hugg. Som sagt, turister. Hahaha.

Hemma började jag fixa det sista. Men vad fan. Glömde flera saker. Tex is i bålen, trots att jag var ute och hämtade hallon i frysen så glömde jag is. Hur lyckas jag? Men tycker ändå det blev ganska lyckat. Förrätten blev supergod; tunnbrödskorgar med laxröra. Varmrätten var Oxfilé Provencale och det låter kanske avancerat men det var hur lätt som helst! Hittar man då billigt kött är det inte jättedyrt heller.

Efter maten tittade vi på Melodifestivalen, och helt ärligt tyckte jag att man kunde vara utan den. Kassa låtar hela högen. Mer eller mindre. Det var mycket roligare att öppna presenter :D Först fick jag blandskålar, gröna. Sen fick jag muffinsplåtsform (?) och sen en hel bok om recept på muffins! :D Mina flickor tycker nog jag ska börja baka ^^ Det tycker jag också. Ska köpa hem lite till nästa helg så jag får inviga mina fina saker! Btw, jag är ju snart helt redo att flytta hemifrån. Ska fortsätta önska mig såna saker, skitbra! Speciellt när det är lite roliga saker, som gröna blandskålar! Gilla massa!

När Melodifestivalen var slut började jag göra efterrätten. Det blev Päron Madeleine, varma päron med smält After Eight på och så glass till det. Så gott! Tre saker jag älskar slås ihop till en sak, perfa!

Resten av kvällen spenderades framför Gaygalan och sen i min säng för lite kortspel. Vann första rundan, sen gick det bara utför. Tur man inte spelar om pengar ^^ Vi satt uppe till 3 på natten, sen var jag tvungen att sova. Med Ida och Parre fortsatte i gästrummet. De satt tydligen uppe till 5 eller nått sånt, medan Jasse och jag sussade sött.

Dagen efter blev det en snabb tur i skogen och sen fick jag köra de till stationen. Helst hade jag låst in de i källaren så jag kunde ta fram dem när jag ville ^^ Visst låter det som en bra ide? Jaja. Lite bilder får avslutade detta långa inlägg.



/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback