Mitt fjärde hem.

Jag brukar alltid säga att jag har tre hem. Mitt första hem är självklart hemma hos mamma och Kjell. Där min säng står och där jag har Ozzy. Redan från första dagen som jag kom hit har jag känt mig som hemma. Så brukar jag inte känna så ofta. Bara om jag har mina saker där. Och det kvittar om jag flyttar härifrån, detta kommer alltid vara mitt hem, sålänge mamma och Kjell bor här förstås :)

Mitt andra hem är hos min syster. Dit är jag alltid välkommen och jag känner mig som hemma fast jag inte har några saker där. De är min familj och de stället alltid upp för mig om det är något. Har ingen säng där, men har börjat vänja mig vid den guppiga luftmadrassen, haha :)

Mitt tredje hem har väl bara varit mitt tredje hem i ett halvår, sen jag träffade min älskling. Nämligen min bil. Haha. Så många timmar jag har hunnit spendera i den bilen. Körandes mellan Kristianstad, Hässleholm, Hästveda och Mjönäs. Fram och tillbaka. Den bilen må har fuckat med mig en hel del, men in the end trivs jag med den och vill ha den kvar tills den faller samman. Först då blir det nog en ny bil. Jepp, Rover och jag har några fina stunder ihop och kommer nog ha några fler ^^

Och så till mitt fjärde och nyaste hem. Hos älskling. I hans och hans brors nya fina lägenhet. Ingen speciell lägenhet. Inte i något speciellt område, Hästveda (som jag råkat förälska mig lite i, det är en mysig liten by, lite som Hyllinge var när jag växte upp där :)) och det är inte nyrenoverad. Men det är ändå hemma. Och vi håller på att fixa tillsammans, diskuterar hur vi vill ha det i vårt rum. När pengarna börjar rulla in som vanligt kan vi väl börja fixa riktigt, men änsålänge så får det duga med hur det ser ut.

Jag gillar faktiskt att ha flera hem. Jag har haft det sen jag var liten. Redan sen mamma och pappa delade på sig. Jag hade ett rum hos mamma och ett hos pappa. Sen hade jag faktiskt ett hos morfar också, mammas gamla sovrum om jag inte minns fel. Haha, alla dessa rummen delade jag iofs med Robban. Eget rum fick jag inte förrens jag var 8 tror jag. När Robban flyttade till pappa och Malin flyttade ut. Sen hade jag ett hem hos Ida i Hyllinge. Även om jag faktiskt bodde där eller bara hälsade på så kände jag mig som hemma. Kanske för jag har känt den familjen hela mitt liv, eller för att de faktiskt behandlade mig som en del av familjen.

Nej det här blev lite längre inlägg än vad jag hade planerat. Och jag skrev om saker jag inte skulle skriva och glömde istället bort vad jag faktiskt hade planerat att skriva. Jag skulle hållt mig till att bara skriva om lägenheten, men det får jag väl ta i ett annat inlägg då :) Så blir det ibland.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback