Välkommen höst?

Är den? Välkommen? Nääää... inte riktigt än tycker jag. Några varma, soliga dagar till förtjänar väl det skånska folket? Ändå verkar det som blåsten kommer med hösten. Tacka och ta emot, antar jag. Kjells flismaskin som dånar är också ett säkert kort om att hösten närmar sig med stormsteg. Något ska ju hålla oss varma hela vintern. Veden är sedan länge torkad och klar att förbruka. Tänk er som har det så bra, som bara behöver vrida/trycka på en knapp och tjong så kommer värmen! Nej nej, i 'skobyggden' får man jobba för värmen. Men jag trivs med det, trivs att bära stockar som väger flera kilon för att se dem förvandlas till små stickor. Och se elden bränna upp dessa.

Sen är hösten inte bara elände! Tänk alla vackra färger och den friska luften... Mer positivt kan jag inte direkt komma på, sommaren slår ju ändå alla årstider. Men det är bara att acceptera att efter sommaren kommer hösten.

Ånej! Glömde att jag satte mig vid datorn för att leta fakta om kaffe. Fick reda på idag att jag ska ha föredrag till nästa onsdag, bara så där, IN YOR FACE liksom. Och jag, som alltid, tänkte "guuuud vad fan ska jag skriva om". Och det första som bara ploppade upp i huvudet var kaffe! Kan bero på att jag drack kaffe till frukosten och hade sån där eftersmak nog ingen gillar. Men iaf, det får bli kaffe då det finns så oehört myckert att prata om. Och kaffe gillar vi! Eller? 

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback