Absurdighet.

Känns helt absurt att jag, Sanne Andersson, ska lämna Skåne imorgon. Det är något jag gör allt för sällan. Jag far med min underbara klass + de andra TUarna till Jönköping för dövas dag. Kommer bli helt sjuk skoj med bad, grillning och sleepovers. Och så klart att träffa många döva! Samtidigt som det är skrämmande. Man får liksom EN chans att koppla sitt namn till något positivt. Gör man fel eller säger fel saker kan man bli stämplad för livet. Typ. Men hur det än slutar, tror jag ändå att vi kommer få så roligt där :)

Ni kanske undrar över min titel. För det finns inget som heter aburdighet. Nej, faktiskt inte. Men i teckenspråk böjer man sällan ord, och vi människor är experter på att böja, vrida och förändra ord. Som mänsklighet. Eller stärka. Det blir väldigt klurigt för oss tolkar att översätta när sådana ord inte finns på teckenspråk. Man måste helt enkelt förändra hela meningen. Jobbigt.

Nej om man ska packa väskan. Och läsa sin bok som måste vara utläst i helgen. Jag tänker inte sitta och läsa i Jönköping, så fan heller. Så det blir till att läsa, läsa, läsa... BLÄ.

/ sanne andersson.

Kommentarer
Postat av: Ida

ha så kul i jönköping! :D

2010-09-24 @ 16:14:16
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback