Dövföreningen.

Anna, Hanna och jag är verkligen duktiga som väntar 4 timmar på att dövföreningen ska öppna. Det är ju faktiskt en del i utbildningen att umgås med döva. Det är inte lätt, men det går. Man förstår det mesta, men jag har oehört svårt att teckna cashual. Lite jobbigt, men alla tolkar har gått igenom samma sak. Och dem i Kristianstads dövförening är ju dögoa'! Och idag hade vi en speciell liten besökare, Milla. Våra lärares dotter. Åh, charmtroll alltså! Prata, prata, prata. Vi försökte få henne att teckna, men hon kände väl inte riktigt för det. Istället tecknade vi till henne, iofs samtidigt som vi pratade. Hennes pappa är döv, men känner sig ändå lite osäker, så vi kunde hjälpas åt. Alltid kul att ha en 4-åring som lärare! HAHA.

Annars då. Nja. Vi var hemma hos Hanna, träffade alla hennes djur. 2 hundar, ett hundratal katter (samma som här, alltså) massa höns och tuppar. Hon har hästar också, men vädret var ju inte det bästa "hälsa-på-hästar"-väder. Efter det åkte vi till stan, åt på BK, köpte godis och sen gjorde vi lite resor runt om i Kristianstad, Ja. Det var det. Nu ska jag lägga mig. Lång dag imorgon.

Nästa vecka är det höstlov! Yey!

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback