Julutmaning.

Ida har utmanat mig, och jag kan ju inte fega ur, right? Fast det är en trevlig utmaning. En julig utmaning. Passade tycker jag. Här kommer den...

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan=blä på båda
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll
- Janssons frestelse
Paradis - Alladin=blä på båda
Rullsylta - Pastej
Glögg - julmust
Salat - dopp i grytan=aldrig ätit nån av dem
Ris a la Malta - risgrynsgröt
Äpplemos - Senap=blä på båda
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Ge -
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst

Åh, vad jag vill ha jul nu! Jag bryr mig inte så mycket om maten faktiskt, utan endast stämningen. Julmusik, ljus, glada men stressade människor och ljus - igen! Det är väl jul om nått?! Blev dock grymt sugen på en liten kopp glögg nu. Man kan väl tjuvstarta nu i helgen. Det är ju ändock första advent på söndag!

Usch, kommer inte kännas som jul i år. Ska inte fira hemma, ska inte ens fira med min "Klippanfamilj". Inte på självaste julafton iaf. Det suger. Men jag överlever. Som sagt, det är stämningen som är viktigast för mig. 

Ojojoj, måste gå och lägga mig. Ska till Malmö imorgon och sjunga på SACO mässan i Europa-porten. Ska bli grymt skoj! Berättar om det imorgon. Puss och god natt på er!

/ sanne andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback