Destiny.

Ödet, ett favorit ord bland många. Sitter och pratar med en av mina käraste vänner om just ödet. Förr trodde jag på ödet, eller jag ville tro på ödet. Ödet tar hand om allt, man lägger sitt liv i dess händer. Men en dag slog det mig. Vad ger ödet mig egentligen? Har inte jag format allt som finns omkring mig? Bestämmer inte jag vem som får vara min vän eller om jag ska gå till höger eller vänster om personen som så irriterad går precis framför mig? Sen slog det mig, likt en blixt från en klar himmel: Förnekar inte ödet den fria viljan? Klart den gör. Om ödet styr oss alla, hur vet vi att den styr oss rätt? Nej, fy skamen på ödet. Länge leve den fria viljan!

/ sanne andersson.


Kommentarer
Postat av: Ida

Men det e sant ju allt du skriver ;)

2010-05-24 @ 21:02:57
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback