100 grader.

Denna helgen har man ju bara kunnat spenderat så nära vattnet som möjligt. Vilket jag har gjort. I Lerjevallen, så klart. Har varit så varmt, och man har inte kunnat fly det. Varmt ute, varmt inne. Även vattnet är varmt, säkerligen 25 grader. Eftersom jag inte badat i havet i år kan jag väl inte ge någon synpunkt där, men sjöarna är sjukt varma. Knappt så man fick någon svalka. Inne i stan i lördags var det sjuuuuuuukt. Inge syre, inga vindar. Men annars hade jag väldigt trevligt inne på Kristianstaddagarna! Musik vart man än vände sig, nästan. Synd bara att alla stora artister kommer nu i veckan, men mamma och jag diggade till 60-tals musik på Södertorg! Och jag köpte 3 scharfsar för hundra spänn! Han som sålde var ju inte svensk, så han visste nog inte hur lite hundra svenska kronor är. Annars fanns det inte mycket till marknad där. Typ... 5 stånd som inte sålde mat? Om ens det.

Damn vad det smällde i morse! Jag har aldrig vaknat av åskan, men i morse gjorde jag det. Vid 5 öppnade jag mina ögon och lyssnade till bullrandet... och Sixtens skällande. Dumma hund. Åhh, älskar att lyssa på åskan och se blixten som lyser upp himlen. Så mysigt. Dessvärre kunde jag inte somna om, både på grund av bullrandet men mest av värmen. Även med bara ett lakan så var det för varmt. Hoppades att det skulle vara svalare i dag, så tog på med jeans, men inser nu vilket misstag det var. MEEEEEEELTIIIING.

/ sanne andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback