Lucia.

Glad Lucia! HAHA. Jag är uppe med tuppen jag. Mamma väckte mig 7 för att vi skulle titta på Lucian på tv, dricka glögg, äta lussebullar och pepparkakor. Sånt som vi gjorde förr i tiden. Och idag kände jag för att återuppta den traditionen. Så även om jag börjar 12.40 gick jag upp 7. Mysigt var det.

Ja så i lördags lussade jag och några av tjejerna i klassen för Kristianstads dövförening. Jag blev vald att till att vara Lucia och jag tänkte att det kan ju vara kul att förförsta gången i mitt liv vara Lucia! Så jag tog på mig kronan gömde mig i ett rum och sedan när det var dags tände Adrian ljusen och jag började gå. Och det gick ju bra, tills jag var uppe på scenen och jag kände att det blev alldeles varmt. Jag "viskade högt" till Hanna att jag brann. Sen kände jag lite stearin rinna på pannan och tänkte att nej jag står nog ut, tills det började rinna jättemycket. Jag imprincip skrek "släck!". Tur att de flesta var döva och inte hörde mig, HAHA. Gud. Jaja, resten av Lucian fick jag gå med släckta ljus, vilket iofs kändes betryggande.

Resten av eftermiddagen tillbringade jag med att pilla bort stearin från håret och äta julbord. Väldigt mysig stämning och tillsammans med världens bästa lärare Ivan och Sara. Kommer sakna Sara när hon slutar. Världens bästa lärare, verkligen. Får hoppas hon kommer vara på dövföreningen imellanåt så vi träffas :)

Nej, om man skule göra något vettigit?

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback