Slappesöndagar.

Först blev jag förvånad. Sen blev jag lite ledsen. Efter det grät jag av förtvivlan. Sen blev jag förbannad och tillslut fick jag dåligt samvete över att jag blev förbanad. Nu bryr jag mig inte.

Vilket söndag. En såndan där perfekt slappesöndag. Steg upp vid 11. Väntade på att mammas nybakta fransbröd skulle bli klara för att sen äta en ljuvlig söndagsfrukost. Efter det satte jag en stund vid tv och sen kröp jag ner i sängen med min bok. När jag läst ett kapitel.. knappt ett kapitel ( för dem är så jäklans långa) gick jag ner och mös med Namnlös. Ja, en liten övergiven kelling mamma och jag räddat från döden och mamma döper henne till Namnlös. Jaja, har mamma väl beslutat sig för något är det bara att tacka och ta emot. Så småning om blev det dags för min favorit tidpunkt - middagen. Kinagryta! Njomnjom. Ja... liksom en sån där perfekt slappesöndag.


Så här ska en säng se ut en slappesöndag! Obäddad, men ändå välkomnande!

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback