Valborg och första maj.

Gårdagen började i panik då jag inte kunde hitta min svarta väska där jag råkade ha mitt kort i. Jag sms Malin och fråga om väskan låg i bilen, och det gjorde den *pust*. Så efter skolan begav jag mig till Helsingborg, möte upp Malin och hämtade mina nya glasögon hos Specsavers. Sen körde vi hem och jag fick snabbt hoppa in i duschen eftersom jag skulle träffa Nikuu för lite sushi. Men då glasögonen blev dyrare än jag förväntat mig så struntade jag i det, istället delade jag och Malin på en pizza. Äntligen kunde jag lugna mig.

Tåget gick 20:52 från Klippan, så jag var i Helsingborg i god tid. Jag möte upp Ida och vi begav oss till gröningen för att hämta Cicci och de andra (vi var dock inte helt säkra på detta eftersom vi inte fått en klart ja, HAHA). Carran och Patrik hann ikapp oss så de joina oss. Sen träffade jag Carro, men hon kände inte igen mig, HAHA! Jo tillslut men det tog ett tag. Nya glasögon ger nya intryck skulle jag tro. Vi gick dock åt olika håll, hon hade redan träffat Cicci.

När vi var framme fick jag en glad Parre över mig, HAHA. Påminde mig lite om Julie, så jag gav henne en tanke. Och Cicci gilla mina glasögon, så humöret var på topp! Jag hejade på Jasse och hälsade artigt på pågarna som jag inte kände igen först. Jo, Alex. Iaf så satte vi oss där en halvtimme och prata och tog bilder. Sen drog vi ner till Crombar för att förfesta innan Tempel öppnade. Jag ringde Nikuu och frågade om hon var där, och det var hon, så jag sa till de andra att vi måste gå, men det tog tid att få bort dansöserna från dansgolvet, HAHA.




Väl på Tempel träffade vi Nikuu, Yin och Tim. Men det tog ungefär 2 sekunder till vi var på dansgolvet igen. Ja, resten av natten sitter kvar på näthinnan. Vi dansa, drack och hade urkul!

3.15 exakt var vi hemma hos Patrik. Trött och törstig var jag, så efter ett glas vatten och lite allmänt prat la vi oss till ro. Och somnade så småningom. Vaknade igen vid 9 men somade sött om och sov till halv ett.

När vi väl kommit upp gick Ida och jag till Carran och direkt ner till Max för att köpa maaat! Inte fyllemat, för bakfylla hade ingen av oss, vilket var skönt. Vi satte oss i statsparken och hade mysigt, såg på demostranter och och poliser. Överallt. Sen tåg jag tåget hem. Skönt att vara hemma i sin lilla vrå.

Tack för en trevligt kväll och en mysig morgon!

/ sanne andersson.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack själv, pussilipuss :)

2009-05-01 @ 20:30:20
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Cc

tacktacktack. Du var ashet i brillorna. älskar dig.

2009-05-02 @ 16:13:01
URL: http://misplea.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback