What about now?

Och jag har jag hunnit med idag då? Varit ute med vovven, gjort äggmackor à la Cicci, gått runt och varit hungig, varit ute i skogen med Tyson och Malin, installerat körkortsteoriprogremmet i onödan då jag saknade lösenord och det var från 2006. Mycket mer har det inte gjorts. Men snart, hoppas jag, ska det lagas mat och då blir det biff à la Lindstöm med pommes och mitt kryddsmör, mumma! En av alla favorit rätter jag har. Och jag har många. När jag blir tillfrågan så får jag verkligen problem, det finns ju så många goda rätter!

  • Biff à la Lindström
  • Tacos
  • Kyckliggryta
  • Kinagryta
  • Stek kyckling, marinerad i sesamfröolja och lime
  • Bakad potatis
  • Friterat ris
  • Mammas köttbullar
  • Creps med svampstuvning
  • Mammas potatissallad med grillat kött

Åh, vad gott! Blir sugen på att det nu, speciellt mammas potatissallad. Dregel! Seriöst, jag sitter här och dreglar nu. SOM TAYSON! HAHAHA! Eller Thaisås som jag kallar honom för. Och det tycker jag han ska ta som en komplimang, för jag älskar Thaisås. Nudlar och thaisås, mumma! Inte favoriträtt, men snabbt och lättare än att säga hyperneuroakustiska diafragmakontravibrationer! Typ.

På tal om kluriga ord, titta vad jag hittade: Hippopotomonstrosesquippedaliophobia (grek) eller på (latin) Hippopotomonstrosesquippedaliofobi = att ha en fobi eller en skräck för långa ord. Härliga ironi, eller hur?


/ sanne andersson.


Kommentarer
Postat av: pogie

åh sanne, prata inte om mat! man blir ju helt hungrig :P

2009-07-12 @ 15:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback