Back on track.

Imorgon är det skola igen, vilket jag verkligen inte ser fram emot. Förutom det att man måste möta alla lärare och gå upp tidigt på morgonen måste vi nu gå runt och bära på våra böcker och block tills skåpen är på plats igen. Fattar inte hur vi har råd att byta golv i koslan, men inte har råd med vikarier. Kan någon förklara det för mig?

Just nu håller jag på med min svenskauppsats och dricker glögg. Har en flaska kvar jag måste dricka upp eftersom ingen annan dricker det tydligen. Själv älskar jag glögg. Kan dricka det året om ;D Men då hade man förstås tröttnat, och det vill jag ju inte. Och snart är det 20:de knut - och då ker julen ut, så ingen mer glögg, pepparkaksdeg eller annat gott.

Hemma hos mamma började vi planera min flytt lite grann. Kjell ska fixa ny dörr till mig och mamma och jag bearbetar honom med att få måla om rummet. Sen ska garderoberna tömas så jag får in mina kläder. Så lite har vi att göra. Har även en del som ska göras här hemma med. Måste rota fram grejor som är mina, vilket inte kommer vara det lättaste. Sen måste jag fundera vart jag ska ha alla grejor, om de ska stanna här eller de ska med till mamma. Men men, det är 5 månader dit, så jag har inte speciellt bråttom.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback