Why, oh why?

Varför måste jag älska kött? Jag borde hata kött, bli äcklad av det! Håller nämligen på med en filosofisktarbete om djurens rätt, främst inom jorbruk, och fy sjutton! Vilka hemska levnadsföhållanden de lever under! Visste ni att 99% av alla grisar bara får se dagsljus en gång i sitt liv? På vägen till slakthuset! Det är så hemsk. Och att kalven tas från sina mamma nästan direkt! Hur kan man vara så grym?! Det är ju bara en liiiten bebis! Usch nä.

Iaf den 1 mars ska jag inte äta gris då det är alla grisars dag :D Wihoo! Ska nog inte äta kött överhuvudtaget. Bara för att vara lite extrem ^^ Eller inte. Men nej, inget kött den 1 mars!

Hittade nyss också att det finns pälsfria fredagen som infördes i Sverige 1994. Så nu alla pälsägare som Blondinbella m.fl. INGEN PÄLS PÅ FREDAGAR! Själv äger jag ingen päls och kommer aldrig göra det heller. Jag föredrar billigt, konstgjort tyg.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback