Jaha?

Malin ringde mig vid fyra och sa att vi har fått påökning i familjen. Det var tydligen en katt som sprang om kring nere i byn och så klart skulle hon leka räddaren i nöden. Inte för jag har något emot katten hon tog hem, tyckte bara att det var en kanske inte så genomtänkt impuls, och detta tog hon så klart som stark kritik. Och för att försöka ge mig dåligt samvete sa hon att hon skulle lämna tillbaka katten, vilket hon inte gjorde i slutändan. Katten är förövringt jättesöt, ganska lik KizzMe som jag hade för några år sedan. Samma storts päls och grå/vit precis som hon.
Saken är den att mamma har åtta katter, och några där ska skjutas (så småning om). Så klart jag har gått och förälskat mig i typ alla katter där och vill hemskt gärna ha någon av dem. Kvittar om det är Rosita, Saga, Tippen eller Figaro - eller någon av de andra. Dessa är dock mina favoriter. Blir möjligtvis en av honorna jag skuller tagit eftersom det är dem som är det stora problemet hemma hos mamma. Sita är en helt underbar katt, kelen och så söt, och Saga.... typ världens vackraste katt! Gud vad vacker hon är! Aja... Jag har inte råd med en katt, så det blir inget för min del.
Men den här katten kan iaf inte ta Smirres plats, för han var den bästa katten i världen :)

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback