Sista första dagen.

Skola idag. Sista första dagen som mamma sa. Och det är ju sant, nästa gång man ska plugga igen så pluggar man något man faktiskt är intresserad av.
I alla fall så fick man träffa alla klasskamrater, inte för att jag saknat dem men, trevligt ändå. Har fått en ny klassföreståndare, nej förlåt, en ny mentor, vilken man nu ska kalla de för ( Varför? För att man måste följa utveckligen var deras anledning ). Hon kommer från Polen/Estland, så hon snackar dålig svenska, men förövrigt är hon väldigt trevlig. Ska henne i psykologi, så man får väl vänja sig vid hennes talfel, accenter m.m.
Vi var bara tillsammans i klasss rummet i 40 minuter, sen fick vi gå. Måste säga att jag nog har fått det chillaste shema någonsin, inte ens det shemat jag hade i 6:an i Hyllinge. I alla fall, sov morgon 4 dagar, slutar innan 2 måndag, torsdag och fredag. Roliga ämnen dessutom som psykologi, filosofi och religion. YES!
När vi slutat tog jag och Pogie oss varsin glass, mums. Sen följde jag henne till bussen och sen stack jag till Bokia och köpte två kollegieblock, en penna och ett suddigum. Ska inte köpa likadana kollegieblock som förra läsåret, tog nämligen fel block jämt. Man lär sig av sina misstag.
Första dagen på läsåret, ja, det var faktiskt helt okej.

/ sanne andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback