"Studievägledning får underkänt"

Så stod det på Svt's nyheter idag. Egentligen stod det något helt annat än det jag kommer nämna nu, men jag kan säga att min Syo får ett starkt IG. Hon är nästan aldrig där och när hon väl är där är hon helt och hållet ointresserad av vad man har och säga. Dessutom hjälper hon en aldrig. Om inte det vore nog, så tar hon semester när vi elever behöver henne mest. Och ni får då inte tro att jag är en sådan som klagar på allt och alla, för det är jag inte. Det är faktiskt de flesta som klagar på henne. Vi vet att hon har många elever som ska tas om hand... men som t.ex vår gamla Syo på Hyllinge skola, fanns alltid där för en. Hon tog sig t.o.m tid till att kämpa för att få in mig på SOS på Olympia i HBG ( tackade dock nej eftersom jag inte pallade att pendla ). Önskar att alla Syo:n var  så omtänksamma om deras elevers framtid!

/ sanne andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback